منوی دسته بندی

انگیزه نامه برای اپلای

انگیزه نامه برای اپلای
انگیزه نامه برای اپلای

انگیزه نامه مهمترین فرصت شما در معرفی خود به اساتید و ترغیب آنها به مطالعه دقیق رزومه تان می باشد، در انگیزه نامه شما می توانید توانمندهای شاخص خود را به شکل بهتری در کانون توجه اساتید قرار دهید که به ایشان علاقه کافی برای پیدا کردن جزییات مرتبط با آن توانمندی های در رزومه شما را بدهد. انگیزه نامه بایستی واضح بوده و چندان طولانی نباشد و مشخصا مواردی که خواننده (استاد) علاقمند به خواندن آنهاست در آن یافت شوند. تیم ما در زمینه Carrier and Personal Assessment با استانداردهای اروپایی تجربیات زیادی داشته که در آماده سازی شما برای مراحل مختلف جستجوی موقعیت تحصیلی و کاری مناسب در اروپا به شما کمک کند.

خدمات ما:
دقیقا چه کاری انجام می دهیم؟

انگیزه نامه تحصیلی

نگارش انگیزه نامه به انگلیسی برای مشاغل آکادمیک: دکتری، پست داک، هیات علمی، بورس های تحصیلی

وقت مشاوره انگیزه نامه

رزرو وقت مشاوره جهت تهیه رزومه و مراحل اپلای کاری و یا تحصیلی

دوره های آموزشی

آموزشهای مختلف جهت قوی کردن رزومه: دوره آموزشی، کارآموزی پژوهشی-صنعتی

انگیزه نامه (Statement of Purpose – SOP) متنی است که بیانگر تمایل شما برای فعالیت در زمینه یا مرکز پژوهشی-تحصیلی خاصی می باشد. در این راستا لازم است انگیزه نامه به خوبی توانمندی های شما را به الزامات فعالیت در زمینه مورد علاقه شما ارتباط دهد و خواننده را ترغیب کند که رزومه شما را متفاوت از دیگر رزومه ها با دقت بیشتری مطالعه و بررسی کند.

پلن های سفارش انگیزه نامه برای اپلای

پلن اقتصادی

آماده سازی طی 15 روز کاری و بدون مشاوره آنلاین

1،300،000 تومان

پلن پایه

آماده سازی طی 15 روز کاری و بامشاوره آنلاین

1،800،000 تومان

پلن سریع

آماده سازی طی 5 روز کاری و بدون مشاوره آنلاین

1،600،000 تومان

پلن کامل

آماده سازی طی 5 روز کاری و با مشاوره آنلاین

2،100،000 تومان

فرایند انجام کار تهیه انگیزه نامه برای اپلای

مراحل انجام کار برای تهیه انگیزه نامه انگلیسی شما مطابق استانداردهای اروپایی به شرح زیر است:

در این صفحه سفارش خود را ثبت می کنید. در سفارشتان زمان آماده سازی و جلسه مشاوره آنلاین نیم ساعته را می توانید انتخاب کنید.

توجه: زمان آماده سازی، زمان مورد نیاز برای آماده سازی هر ورژن پس از تکمیل فرایند پرداخت و ارسال فایل کاورلتر توسط شما می باشد. معمولا سریعتر از زمان ذکر شده کاورلتر به دستتان می رسد.

پس از ثبت سفارش نمونه فارسی و یا انگلیسی انگیزه نامه به همراه شماره سفارش خود را از طریق ایمیل resume@eu-apply.ir برای ما ارسال می کنید. 

ما با انجام اصلاحاتی در متن انگیزه نامه، آن را به انگلیسی تهیه کرده و متن را با اصلاحات به شما بر می گردانیم. اصلاحات علاوه بر رفع ایرادات نگارشی و ساختاری شامل پیشنهاداتی در خصوص افزودن و یا حذف بخش هایی از انگیزه نامه می باشد.

در این مرحله شما انگیزه نامه را مجدد پس از طی حداکثر ۷ روز به ما بر میگردانید. در صورتی که هنگام ثبت سفارش وقت مشاوره را انتخاب کرده باشید جلسه مشاوره ای آنلاین به مدت ۳۰ دقیقه برای شما اختصاص داده خواهد شد.

پس از اصلاحات انگیزه نامه نهایی برای شما ارسال خواهد شد.

ویدیوهای آموزشی انگیزه نامه برای اپلای

تفاوت انگیزه نامه تحصیلی اروپا و آمریکا

انگیزه نامه برای اپلای

انگیزه نامه تحصیلی در اروپا

ادامه تحصیل در مقطع دکتری در اروپا معمولا از طریق مکاتبه مستقیم با اساتید شکل می گیرد. در این مرحله زمانی که با اساتید مکاتبه می کنید انگیزه نامه هم ارسال می کنید که البته بیشتر قالب یک کاورلتر را دارد. دلیل این امر هم ساده است: دراروپا دوره دکترا از لحاظ قانون کار مانند یک شغل تمام وقت می باشد. البته برای دانشگاه هایی نظیر EPFL که سیستم Admission Office دارند در مراحل اولیه لازم است انگیزه نامه برای اپلای بفرستید. پس از تایید اولیه  Admission Office لازم است جهت گرفتن پذیرش با اساتید مکاتبه نمایید.

انگیزه نامه تحصیلی در آمریکا

زمانی که برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا اقدام می کنید لازم است انگیزه نامه (Statement of Purpose- SOP) را برای Admission Office ارسال کنید. در انگیزه نامه سوابق تحصیلی، کاری، توانمندی ها، مهارتها، علایق و vision خود را به Admission Committee توضیح می دهید و به صورت مشخص بیان میکنید که حضور شما در دوره تحصیلات تکمیلی آن دانشگاه چه ارزش افزوده ایی برای دانشگاه دارد. این بخش مستلزم شناخت شما از دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاهی است که برای آن اقدام می کنید.

انگیزه نامه برای اپلای

سوابق ما

سابقه اخذ پذیرش

سابقه اخذ پذیرش از موسسه ماکس پلانک آلمان، دانشگاه های DTU, TU-Delft, EPFL, ETHZ

سابقه تحصیل و کار در اروپا

سابقه بیش از ۸ سال زندگی، کار و تحصیل در اروپا: کشوررهای آلمان، سوییس و هلند

مهارتهای تخصصی

دارای گواهینامه در زمینه Carrier and Personal Assessment از موسسه Didisheim کشور سوییس

نمونه انگیزه نامه های تهیه شده

انگیزه نامه مقطع ارشد برای اپلای دکتری
دانلود
انگیزه نامه مقطع دکتری برای اپلای پست داک
دانلود
مراحل اخذ پذیرش؛
پذیرش تحصیلی

در دانشگاههای اروپایی به طور سنتی پذیرش دانشجو از طریق مکاتبه مستقیم و با تصمیم استاد راهنما صورت می گیرد. معمولا اساتید بر مبنای بودجه های پزوهشی که دارند اقدام به پذیرش دانشجوی دکترا یا محقق پست داک می نمایند. البته در سالهای اخیر دانشگاه هایی نظیر EPFL سیستم آمریکایی Admission Office را هم راه اندازی کرده اند که غربالگری اولیه ای انجام می دهند و سپس دانشجویانی که از این فیلتر اولیه گذر کرده اند بایستی با اساتید مکاتبه کرد و از ایشان پذیرش بگیرند. مراحل مکاتبه با اساتید و اخذ پذیرش به شرح ذیل است:

معمولا از طریق مقالات علمی مرتبط با زمینه ای که می خواهید در آن ادامه تحصیل دهید می توانید اقدام کنید.

از طریق سایت های که موقعیت های دکتری و پست داک در کشورهای اروپایی را به اشتراک می گذارند. لینکدین هم گزینه مناسبی است.

در این بخش می توانید از خدمات ما در زمینه تهیه رزومه، کاورلتر و تهیه متن ایمیل استفاده کنید.

برای پیگیری درخواست خود می توانید با ارسال ایمیل پیگیری کنید. در این بخش می توانید از خدمات ما در زمینه تهیه متن ایمیل استفاده کنید.

در این بخش می توانید از خدمات ما در زمینه تهیه متن ایمیل استفاده کنید.

معمولا در صورت تمایل به جذب شما، اساتید ابتدا یک مصاحبه آنلاین با شما برگزار خواهند کرد. در این جلسه ممکن است افرادی هم از اعضای تیم ایشان حضور داشته باشند.

در صورتی که شما در مصاحبه آنلاین عملکرد خوبی داشته باشد شما را برای مصاحبه حضوری دعوت می کنند. معمولا دعوت نامه ویزای توریستی برای شماارسال می کنند و هزینه های سفر شامل یک شب هتل را هم پرداخت می کنند.

در صورتی که مصاحبه حضوری شما هم اوکی شود نامه پذیرش و قرارداد برای شما ارسال خواهد شد. معمولا شما لازم است قرارداد را امضا کرده و با پست به ایشان بر گردانید. با نامه پذیرش و یا قرارداد شما می توانید از سفارت کشور مذکور درخواست ویزای اقامتی کنید و خودتان را برای سفر آماده کنید 🙂

مراحل یافتن شغل
در اروپا

شرکت های اروپایی معمولا فرصت های کاری را در سایت شرکت ارایه می دهند و امروزه در سایت هایی نظیر لینکدین و یا researchgate آگهی می کنند. البته همیشه مکاتبه مستقیم با شرکتی که بسیار علاقمند به همکاری با آن هستید کار درستی است حتی اگر موقعیت کاری نداشته باشند. زیرا برای شرکت ها افرادی که علاقه بسیار زیادی به محصولات و فرهنگ انها دارند بسیار ارزشمند هستند و در صورتی که مهارتهای مرتبط داشته باشید و مکاتبه خود را به صورت اصولی انجام دهید فرصت کاری ممکن است ایجاد شود.

معمولا از سایت های انجمن های تخصصی می توانید اقدام کنید.

از طریق سایت های که موقعیت های کاری را به اشتراک می گذارند. لینکدین هم گزینه مناسبی است.

امروزه اکثر شرکتها سایت هایی برای اقدام جهت استخدام دارند که در آنها لازم است رزومه و کاورلتر را بارگزاری کنید. البته ممکن است بخواهید در لینکدین با افراد کلیدی شرکت در زمینه استخدام مکاتبه کنید که در ان صورت نیاز به تهیه متن ایمیل یا پیام خواهید داشت. در این بخش می توانید از خدمات ما در زمینه تهیه رزومه، کاورلتر و تهیه متن ایمیل استفاده کنید.

برای پیگیری درخواست خود می توانید با ارسال ایمیل پیگیری کنید. در این بخش می توانید از خدمات ما در زمینه تهیه متن ایمیل استفاده کنید.

در این بخش می توانید از خدمات ما در زمینه تهیه متن ایمیل استفاده کنید.

معمولا در صورت تمایل به جذب شما، کمیه استخدام ابتدا یک مصاحبه آنلاین با شما برگزار خواهند کرد. در این جلسه معمولا چند نفر از کمیته استخدام حضور دارند.

در صورتی که شما در مصاحبه آنلاین عملکرد خوبی داشته باشد شما را برای مصاحبه حضوری دعوت می کنند. معمولا دعوت نامه ویزای توریستی برای شماارسال می کنند و هزینه های سفر شامل یک شب هتل را هم پرداخت می کنند. مصاحبه های حضوری ممکن است چند مصاحبه با افراد مختلف نظیر تیم های فنی، تیم منابع انسانی و تیم مدیریت باشد.

در صورتی که مصاحبه حضوری شما هم اوکی شود قرارداد برای شما ارسال خواهد شد. معمولا شما لازم است قرارداد را امضا کرده و با پست به ایشان بر گردانید. با قرارداد شما می توانید از سفارت کشور مذکور درخواست ویزای اقامتی کنید و خودتان را برای سفر آماده کنید 🙂